Parametry modernizacji linii Wrocław – Poznań

Wrocławski Oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych rozpoczął modernizację na trasie Wrocław – Poznań. Docelowo odnowiony ma być cały odcinek. Na terenie Dolnego Śląska oddział zajmie się tylko 58-kilometrowym odcinkiem z Wrocławia do Rawicza. Po kompleksowej przebudowie całej trasy podróż z Wrocławia do Poznania będzie zajmowała 1,5 godziny. Z dolnośląskiego odcinka została już wyremontowana ośmiokilometrowa trasa Skokowa – Żmigród. Kilka dni temu ruszyła też modernizacja torów od Korzeńska do Rawicza. Do Euro 2012 robotnicy rozpoczną i zakończą jeszcze prace na odcinkach Pęgów – Oborniki Śląskie – Skokowa (14 km) i na jednym torze między Żmigrodem a Korzeńskiem. Modernizacja całości dolnośląskiej trasy potrwa do 2015 roku i będzie kosztować 1,5 mld zł, z czego 64 proc. dołoży Unia Europejska.

Modernizacji ulegną stacje, przystanki i posterunki ruchu:

1. Wrocław Grabiszyn – posterunek odgałęźny
2. Wrocław Mikołajów – przystanek osobowy
3. Wrocław Popowice – stacja
4. Wrocław Osobowice Cmentarz – przystanek nowy
5. Wrocław Osobowice – stacja (dokończenie modernizacji z lat 90-tych)
6. Świniary – przystanek osobowy
7. Szewce – stacja – zmiana na przystanek osobowy
8. Pęgów – stacja
9. Oborniki Śląskie – stacja
10. Osola – przystanek osobowy
11. Skokowa – stacja
12. Żmigród – stacja
13. Garbce – przystanek osobowy
14. Korzeńsko – przystanek osobowy i posterunek odgałęźny
15. Rawicz – stacja

This entry was posted in Główna. Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.